همکاری دفاعی فیلیپین و اسرائیل

تاثیرات مخرب حضور اسرائیل در منطقه میندانائو

فیلیپین و اسرائیل سرگرم تهیه پیش نویس تفاهم نامه همکاری دفاعی هستند

 

منبع خبر : آژانس خبرگزاری فیلیپین نوزده دسامبر ۲۰۲۱ میلادی

: https://www.pna.gov.ph/articles/۱۱۶۳۱۹۴

مانیل – فیلیپین بر روی اسرائیل به عنوان شریکی در تقویت مبارزه خود با تروریسم و ​​بهبود توانایی های نیروهای مسلح فیلیپین (AFP) حساب می کند. " ماکایروگ آلبرتو" سفیر فیلیپین در اسرائیل به " هانانیا نفتالی"، یکی از شخصیت‌ های رسانه ‌های اجتماعی اسرائیلی گفت: مذاکرات برای تهیه متن یادداشت تفاهم گسترده در مورد همکاری های دفاعی، که به عنوان چارچوب اصلی روابط نظامی اسرائیل و فیلیپین عمل می‌کند، ادامه دارد. خبر این مصاحبه در حالی منتشر می شود که دو کشور در حال کار روی پیش نویس توافق هستند. آلبرتو اظهار داشت، ما اسرائیل را به منظور چگونگی پاسخ به تروریسم و ​​همچنین ارتقای نیروهای مسلح در رویارویی با تروریسم و توانایی دفاع خارجی خود  در نظر گرفته ایم. انتظار می‌رود نیروی دریایی فیلیپین هشت واحد موشکی واکنش سریع (FAIC-M) را بر اساس یک طرح خرید دولتی از اسرائیل عملی نماید.

خرید FAIC-M یکی از پروژه های سال ۲۰۱۹ میلادی است که توسط " رودریگو دوترته " رئیس جمهور فیلیپین در فهرست افق دوم  برنامه نوسازی تجدید نظر شده نیروهای مسلح مورد تأیید قرار گرفته است. سفیر فیلیپین افزود، دو کشورعلاوه بر همکاری های دفاعی، در حال کار بر روی راه‌ های مبارزه با ویروس کرونا از سال ۲۰۲۰ میلادی تاکنون هستند. او بار دیگر از اسرائیل برای فرستادن دو تیم پزشکی در اوایل سال جاری برای به اشتراک گذاشتن بهترین شیوه های خود در مدیریت کووید-۱۹ و واکسن های موثر تشکر کرده و خاطر نشان نمود، ما از مردم و دولت اسرائیل به خاطر ارسال کمک به ما در موقعی که  در مشکل  بودیم بسیار سپاسگزاریم. آلبرتو خاطرنشان کرد، اسرائیل همیشه و حتی قبل از شیوع بیماری همه گیر آماده کمک بوده است، این مقام فیلیپینی اذعان داشت، نمونه آن کمک آن کشور در جریان بروز طوفان در مرکز فیلیپین در سال ۲۰۱۳ میلادی بود که طی آن یک هیئت اسرائیلی توسط ارتش آن کشور برای کمک به آسیب دیدگان ما اعزام  شد.

  •     رژیم صهیونیستی فعالیت گسترده و همه جانبه ای از جمله امنیتی در منطقه مهم میندانائو دارد و گفته میشود در جریان آزادسازی شهر اسلامی مراوی از دست داعش در سال ۲۰۱۷ نیز کمکهای قابل توجهی را به ارتش فیلیپین کرده است.
  •     طبیعتا حضور گسترده و پنهان و آشکار رژیم صهیونیستی در منطقه میندانائو تبعات مختلفی را متوجه مسلمانان منطقه میندانائو و غیر آن می نماید که قابل توجه و تامل است.

                    

کد خبر 10208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =